For virksomheder er det essentielt at have gode placeringer i Google på søgeord, der er relevante for virksomheden.

Men hvordan opnår man de gode placeringer i Google? Det gør man ved hjælp af søgemaskineoptimering – eller SEO, som det forkortes. Vil man have nogen til at hjælpe sig med det, kan man med fordel tage fat i et SEO bureau med erfaring, og få dem til at tage hånd om det for sig.

 

Konsekvensen af SEO

En SEO indsats har den konsekvens for et website at det opnår højere placeringer i Googles søgeresultater på de søgeord, der arbejdes med og optimeres på.

Højere placeringer i Google, vil også betyde at der kommer mere trafik til sitet. Dette er yderst anvendeligt for bla. webshops, da det er altafgørende at få så meget trafik som muligt ind på sin shop, da sandsynligheden for at nogle at de besøgende køber noget, dermed vil stige.

Når man søger i Google, og klikker på ét af søgeresultaterne og derefter lander på et website, kaldes denne trafik for ”organisk trafik”. Det modsatte af organisk trafik er betalt trafik, som er den, der kommer fra klik på annoncer.

 

Hvordan virker SEO?

For at vurdere hvor i søgeresultaterne et specifikt website, skal rangeres, kigger Google på en masse forskellige kriterier, som kaldes rangeringsfaktorer.

Der findes over 200 forskellige rangeringsfaktorer, som man kan optimere på. Det er imidlertid ikke alle sammen, at Google er lige eksplicit omkring, og derfor beror det på skøn, når man skal vurdere, hvor vigtige de hver især er, samt præcis hvor mange der er.

Med så mange faktorer, er SEO et omfattende arbejde, med masser at tage fat på, og af den grund er det en god idé at få et seo bureau til at hjælpe sig.

Hvis man har mod på det, kan man dog godt kaste sig ud i nogle ting selv uden at have den helt store erfaring og ekspertise på området.

 

4 seo optimeringer, man selv kan udføre

Her er 4 helt grundlæggende optimeringer, der skal være styr på, hvis man ønsker at rangere højere i Google med sin hjemmeside:

  1. Title og metabeskrivelser – fængende og fyldestgørende
  2. Indhold – godt indhold, der giver værdi til den besøgende
  3. Søgeordsdensitet – søgetermen for den enkelte underside udgør ca. 1-2% af undersidens samlede tekst
  4. Tilføj billeder, video osv. i indholdet – dette fortæller Google at den pågældende underside er brugervenlig og relevant

Har man styr på disse 4 optimeringer så, har man et udmærket basalt SEO fundament for sit website.

 

Hjælp til SEO med et SEO bureau

Det kan virke uoverskueligt og komplekst selv at skulle stå for arbejdet med søgemaskineoptimering af sin hjemmeside. Derfor anbefales det at få assistance fra nogen, der er erfarne i det.

Nordlys Marketing er et rutineret SEO bureau, med erfaring indenfor de forskellige aspekter af SEO mht. on-page og off-page delen.  

Når man overlader SEO indsatsen til et seo bureau, kan man vide sig sikker på at SEO arbejdet gøres efter bogen, og man kan koncentrere sig om andre ting, som man har større indsigt i.