Adgang til mail, web og dokumenter via mobilen er for længst blevet standard. I det lys er det pudsigt, at det måske mest oplagte professionelle mobile værktøj, nemlig omstilling og viderestilling til køer og kolleger først for alvor vinder indpas nu. I dag kan I til gengæld roligt tillade jer at stille adgang til mobil omstilling som et fast krav til jeres erhvervstelefoni.
Mobil app til erhvervstelefoni
Til privat brug har de færreste af os behov for mere telefoni end det, vi får via vores standard telefon-app på mobilen. Men i arbejdssammenhæng ser det anderledes ud. Her er det ekstra uheldigt, hvis opkald går tabt eller fx bliver mødt af en optaget-tone. For at løse problemet er flere erhvervstelefoniselskaber begyndt at udvikle deres egne telefon-apps, som matcher de ofte avancerede stationære telefonsystemer, der bær virksomheders telefoni.
En af de vigtigste features at have adgang til er mobil omstilling, men som virksomhed kan I roligt stille flere krav til mobil erhvervstelefoni end det.
Features I kan forvente i jeres mobile løsning
Her er nogle af de features, I kan forvente i en mobil app til erhvervstelefoni:
• Omstilling af kald til individuelle kolleger eller til køer, der er opsat i virksomhedens telefonsystem
• Nem ind- og udmelding af køer direkte fra appen
• Se detaljer på alle kontakter og ring eller skriv til dem efter behov
• Lav personlige og automatiske profiler, så der ikke går kald ind til en optaget telefon eller til en medarbejder, der enten har fri eller er i møde
• Nem navigation i talebeskeder, fx ved at aflytte, spole, lytte igen, ringe tilbage eller videresende beskeder
• At trække kald fra desktop til mobil – eller omvendt – med ét klik
I tillæg til disse kernefeatures vil der ofte være en masse ting, der gør det let både at opsætte og bruge appen i det daglige. Det gælder fx synkronisering med kontakter i Outlook, integration til kalender, se status på kolleger og meget andet.
Det skal være let at komme i gang med mobil omstilling
Vi er vant til at bruge talrige apps på mobilen hver eneste dag. Uden besvær og uden at læse brugervejledninger. Det krav kan I også tillade jer at stille til jeres app til erhvervstelefoni. Når det er sagt, kan det dog altid anbefales at tage en grundig snak med udbyderen i forbindelse med implementeringen. Ofte vil der være smarte features, man ellers ikke havde opdaget, og måske er der muligheder for at skræddersy opsætningen, så den bliver endnu smartere for lige præcis den måde, I kommunikerer på i jeres virksomhed.